Premium persberichten

Alles over de 2014 BMW R1200GS Adventure met waterkoeling

De komst van de nieuwe BMW R 1200 GS Adventure betekent het begin van het volgende hoofdstuk in het succesverhaal van de grote, door een boxermotor aangedreven GS-modellen, dat meer dan 30 jaar geleden begon. Vanaf zijn debuut in 2005 bezorgde BMW Motorrad, de meest succesvolle constructeur van reisenduro's met grote cilinderinhoud, de grote GS Adventure een stevige reputatie als de ultieme machine voor lange afstanden. Hij vervoert ontdekkingsreizigers op twee wielen naar de meest afgelegen uithoeken van de wereld en laat hen hun weg vervolgen waar anderen moeten terugkeren. Hieronder vindt u het complete dossier met alle gegevens over de nieuwe 2014 BMW R1200GS Adventure met vloeistofkoeling.

2014 BMW R1200GS Adventure

Algemeen concept.
De BMW R 1200 GS Adventure als de ultieme reisgezel voor excursies en ontdekkingsreizen over lange afstanden. De nieuwe R 1200 GS zet deze traditie voort, geruggensteund door de dynamische prestatiekenmerken en uitstekende offroad- en touringeigenschappen van de R 1200 GS. Hij dient zich aan als de nieuwe, onmisbare oplossing voor globetrotters, verstokte liefhebbers van reisenduro's en touringrijders met een passie voor offroad-actie.

De nieuwe R 1200 GS Adventure wordt aangedreven door dezelfde levendige lucht-vloeistofgekoelde boxermotor als de R 1200 GS, met een cilinderinhoud van 1.170 cc en een maximumvermogen van 92 kW (125 pk) bij 7.750 t/min. Het meest opvallende kenmerk van deze krachtbron - vorig jaar geïntroduceerd nadat ze nieuw werd ontwikkeld voor de R 1200 GS - is het nieuwe, uiterst nauwkeurige koelsysteem dat water in plaats van olie gebruikt als koelmiddel. Ook nieuw zijn de gasflow van de motor, die voortaan verticaal is voor een nog efficiënter vermogen, en de zesversnellingsbak die samen met de natte koppeling in de motorbehuizing geïntegreerd is. Voor het eerst op een in serie gebouwde BMW motorfiets bevindt de onderhoudsvrije cardanoverbrenging zich aan de linkerzijde. Om de rijeigenschappen van de R 1200 GS Adventure verder te verbeteren, vooral dan op het terrein, werd de vliegwielmassa met ongeveer 950 gram verhoogd en werd een aanvullende trillingsdemper in de aandrijflijn geïntegreerd.

Ontworpen, ontwikkeld en uitgerust voor indrukwekkende reiscapaciteiten.
De grote BMW GS Adventure is een icoon onder de reisenduro's met grote cilinderinhoud en is de topkeuze voor wereldreizigers die er niet voor terugdeinzen om de verst afgelegen gebieden van de planeet op te zoeken. Zowel op asfaltwegen als op grindsporen of op ruw terrein brengt de GS Adventure met grote cilinderinhoud zijn rijders veilig op hun bestemming. Dit verplichtte en inspireerde BMW Motorrad om de nieuwe R 1200 GS Adventure in vele opzichten nog beter te maken.

Net zoals de R 1200 GS is de Adventure opgebouwd rond een robuust spaceframe in buizenstaal met hoge torsiestijfheid. Hij heeft echter een grotere 30-liter tank (10 liter meer dan de R 1200 GS) om hem een grotere autonomie te geven. De tank zelf is voortaan gemaakt van licht aluminium. De R 1200 GS Adventure is al standaard uitgerust met ABS en Automatic Stability Control (ASC), en beschikt over de rijprogramma's "Rain" en "Road", zodat de rijeigenschappen aan de meeste parcours kunnen worden aangepast. Dit geeft de nieuwe R 1200 GS Adventure nog veel meer gebruiksmogelijkheden en een ruimere veiligheidsmarge op gladde oppervlakken.

Het optionele Riding mode Pro-systeem, gecombineerd met Enduro ABS en Enduro ASC voor offroad-rijden, voegt hieraan nog drie andere rijprogramma's toe. De drie extra rijprogramma's Dynamic, Enduro en Enduro Pro (in te schakelen met een codeerplug) maken het mogelijk de instellingen van zowel ASC en ABS als de optionele semi-actieve Dynamic ESA-ophanging (Electronic Suspension Adjustment) aan te passen aan de specifieke eisen van het offroad-rijden.
Naast een kuipwerkstyling met een meer uitgesproken mannelijke flair worden de reiseigenschappen en de grotere offroad-capaciteiten van de nieuwe R 1200 GS Adventure extra in de verf gezet door een nieuw rijwielgedeelte met 20 millimeter grotere veerwegen, een grotere grondspeling en een swingarm met gewijzigde geometrie voor een nog betere handling. Een groter windscherm met praktische handwielbediening, bijkomende luchtkleppen en handbeschermers verbeteren de bescherming tegen weer en wind aanzienlijk. Brede enduro-voetsteunen, verstelbare, versterkte voethendels en een volledig gerestyled kuipwerk voegen de finishing touch toe aan de looks van de nieuwe R 1200 GS Adventure.

Voornaamste kenmerken van de nieuwe BMW R 1200 GS Adventure:
• gebaseerd op hetzelfde veelzijdige algemene concept als de R 1200 GS, met een levendige boxertwin en een wendbaar rijwielgedeelte, maar met verbeterde offroad- en reiscapaciteiten;
• verhoogde vliegwielmassa in de motor en aanvullende trillingsdemper voor een soepele loop en superieure rijeigenschappen;
• 20 millimeter langere veerwegen vóór en achter vergeleken met de R 1200 GS;
• 10 millimeter grotere grondspeling dan de voorganger;
• gewijzigde geometrie van de swingarm voor een nog scherper rijgedrag;
• volledige gerestyled kuipwerk met buitengewoon robuust en mannelijk GS Adventure Design;
• 30-liter brandstoftank, autonomie vergelijkbaar met die van de voorganger;
• ABS, ASC en twee rijprogramma's standaard;
• drie aanvullende rijprogramma's als fabrieksoptie verkrijgbaar;
• semi-actieve Dynamic ESA-ophanging (Electronic Suspension Adjustment) als fabrieksoptie verkrijgbaar;
• comfortabelere duozit met verstelbare hellingshoek;
• groot, verstelbaar windscherm en luchtkleppen;
• brede enduro-voetsteunen;
• verstelbare, versterkte voethendels;
• robuuste beschermstang voor motor en tank;
• brede waaier van speciale accessoires en fabrieksopties.

Overzicht van de belangrijkste technische verschillen
BMW R 1200 GS Adventure BMW R 1200 GS
Inhoud brandstoftank: 30 liter 20 liter
Veerweg vóór / achter: 210/220 mm 190/200 mm
Zithoogte: 890 / 910 mm 850 / 870 mm
Gewicht met 90% volle tank: 260 kg 238 kg
Max. draagvermogen: 220 kg 212 kg
Afmetingen L / B: 2.255 / 980 mm 2.207 / 953 mm
Brandstofverbruik bij 90/120 km/u: 4,3 / 5,9 l 4,1 / 5,5 l

Technologie en design.
BMW R 1200 GS Adventure – een doorgewinterde avonturier en lange-afstandsreiziger. De Adventure-versies van de BMW GS boxer met grote cilinderinhoud zijn al vele jaren synoniem met reizen naar verre bestemmingen op asfaltwegen, grindpaden of onverharde sporen. Met de nieuwste R 1200 GS Adventure bike tilt BMW Motorrad deze modellenserie nu op een hoger niveau door de grote GS aan te bieden in een versie die speciaal gemaakt is voor lange afstanden, veeleisend offroad-werk en slopende gebruiksomstandigheden.

Krachtige boxermotor met verhoogde vliegwielmassa voor een nog soepelere loop en briljante offroad-kwaliteiten.
Net zoals de R 1200 GS beschikt de nieuwe R 1200 GS Adventure over de nieuw ontwikkelde boxertwin met een maximumvermogen van 92 kW (125 pk) bij 7.750 t/min en een maximumkoppel van 125 Nm bij 6.500 t/min. De nieuwe krachtbron heeft, zoals de motor van de voorganger, een cilinderinhoud van 1.170 cc en is nog altijd lucht-vloeistofgekoeld, maar dan met water in plaats van olie als koelmiddel. Water kan meer hitte opnemen en dus ook afvoeren. Met deze zogeheten precisiekoeling worden alleen de motoronderdelen die bijzonder blootgesteld zijn aan thermische belasting, gekoeld door het koelmiddel. Daarnaast wordt de motor ook nog met lucht gekoeld. Zo behoudt hij het kenmerkende uiterlijk van de boxer en zijn capaciteit om moeilijke gebruiksomstandigheden te verwerken. De gasflow is verticaal voor een optimale cilindervulling en de motorbehuizing herbergt de zesversnellingsbak en een oliebadkoppeling met antistuiterfunctie. De secundaire aandrijving gebeurt via de onderhoudsvrije cardanas die zich nu aan de linkerzijde bevindt.

De vliegwielmassa van de boxermotor werd met ongeveer 950 gram verhoogd op de nieuwe R 1200 GS Adventure. Dit kenmerk resulteert in een nog soepelere motorloop en is bijzonder nuttig tijdens het offroad-werk bij lage snelheden en toerentallen, bijvoorbeeld op trial-stroken. De motorloop wordt verder verbeterd door een aanvullende trillingsdemper tussen de uitgaande as van de versnellingsbak en de cardanas.

Dankzij het E-gas ride-by-wire systeem worden de commando's van de rijder door een sensor op de gasgreep rechtstreeks doorgegeven aan het motormanagement, dat de openingshoek van de gasklep aanpast aan deze informatie. Dit maakt de nieuwe krachtbron veel beheersbaarder en responsiever. De introductie van de standaard rijprogramma's stelt de rijder in staat om het karakter van de motor aan te passen aan de situatie. 

ASC en twee rijprogramma's standaard. Drie aanvullende rijprogramma's beschikbaar met optionele Riding mode Pro.
Om het gedrag van de motorfiets optimaal af te stemmen op de persoonlijke behoeften van de rijder en de gebruiksdoeleinden, wordt de nieuwe R 1200 GS Adventure standaard geleverd met twee rijprogramma's en Automatic Stability Control (ASC). De twee standaard rijprogramma's "Rain" en "Road" maken het mogelijk de rijeigenschappen aan te passen aan de meeste parcours en omstandigheden. Samen met het eveneens standaard gemonteerde ABS-systeem geeft ASC de nieuwe R 1200 GS Adventure nog veel meer gebruiksmogelijkheden en een ruimere veiligheidsmarge op gladde oppervlakken.

Het optionele Riding mode Pro-systeem, gecombineerd met Enduro ABS en Enduro ASC voor offroad-rijden, voegt hieraan nog drie andere rijprogramma's toe. De drie extra rijprogramma's Dynamic, Enduro en Enduro Pro (in te schakelen met een codeerplug) maken het mogelijk de instellingen van zowel ASC en ABS als de eventueel gemonteerde semi-actieve Dynamic ESA-ophanging (Electronic Suspension Adjustment) aan te passen aan de specifieke eisen van het offroad-rijden.

Tijdens het rijden op natte oppervlakken of bij slechte bandengrip zorgt het standaard "Rain"-programma voor een bijzonder voorzichtige motorregeling en progressieve reacties om de rijder te helpen. De werking van het ABS is geprogrammeerd voor gebruik op de weg en de Automatic Stability Control (ASC) wordt sneller ingeschakeld dan in het "Road"-programma. Wanneer de optie Dynamic ESA wordt geselecteerd, worden de veerpoten vóór en achter zachter afgesteld om de dempingseigenschappen aan te passen aan de behoeften.

In het programma "Road" reageert de motor spontaan en worden de managementsystemen ingesteld voor maximale prestaties op alle wegen. Het ABS is geconfigureerd voor gebruik op de weg en ASC staat borg voor maximale tractie. Als Dynamic ESA gemonteerd is, wordt de demping vóór en achter aangestuurd in de standaardinstelling.
Op de open weg kan de nieuwe BMW R 1200 GS Adventure echt met zijn sportieve kwaliteiten uitpakken in het rijprogramma Dynamic. De motor is afgestemd op een directe reactie op de bewegingen van de gasgreep. Het ASC-systeem grijpt alleen in wanneer het echt nodig is zodat de ervaren rijder de machine licht kan laten slippen. Het ABS is ook in dit geval afgestemd op het rijden op de weg. Als het optionele Dynamic ESA-systeem gemonteerd is, zijn de dempers stug afgesteld zodat de rijder het maximum uit het potentieel van de motorfiets kan halen. 

Het rijprogramma "Enduro" van de R 1200 GS Adventure is ideaal voor het ruigere terreinwerk. De motor reageert in deze modus progressief en de ASC-correcties zijn discreter zodat de geoefende rijder de achterzijde bewust en gecontroleerd kan laten uitbreken. De werking van het ABS is geoptimaliseerd voor mulle ondergrond en wegbanden, terwijl Dynamic ESA op een zachtere instelling overschakelt om de demping aan te passen aan de omstandigheden.
Meer ambitieuze enduro-rijders kunnen de Enduro Pro modus inschakelen om de offroad-capaciteiten van de nieuwe R 1200 GS Adventure maximaal te benutten. Dit rijprogramma, gekenmerkt door een spontane motorrespons, is bestemd voor het rijden op banden met spikes. Wanneer de rijder de voetremhendel bedient, wordt de ABS-functie achteraan geïnactiveerd en schakelt het optionele Dynamic ESA-systeem over op een stuggere instelling.

De semi-actieve Dynamic ESA-ophanging van BMW Motorrad: een fabrieksoptie voor een optimale rijdynamiek in elke situatie. De semi-actieve Dynamic ESA-ophanging (Electronic Suspension Adjustment) van BMW Motorrad kan de rijveiligheid en de prestaties maximaliseren. Veerwegsensoren aan de voor- en de achterzijde controleren de verticale bewegingen van de voor- en achtervering en verzamelen nog andere gegevens waarmee de demping automatisch kan worden aangepast aan de gedetecteerde omstandigheden, de rijsituatie en de uitgevoerde manoeuvres. Dynamic ESA is in het regelconcept voor de rijprogramma's geïntegreerd.

Een robuust rijwielgedeelte met een buisvormig stalen brugframe en langere veerwegen voor superieure offroad-eigenschappen.
Het rijwielgedeelte van de nieuwe R 1200 GS Adventure is gebaseerd op het volledig nieuw ontwikkelde, continue buisvormige stalen brugframe met een opgeschroefd achterframe dat bekend is van de R 1200 GS. De telelever aan de voorzijde en de paralever aan de achterzijde werden nieuw ontwikkeld. Dit resulteerde in een aanzienlijke verhoging van de torsiestijfheid en de rijprecisie, vergeleken met de voorganger. De belangrijkste geometrische kenmerken van het rijwielgedeelte werden verder verfijnd om de handlingeigenschappen te optimaliseren. Bovendien heeft de R 1200 GS Adventure 20 mm langere veerwegen vóór (210 mm) en achter (220 mm) en een 10 millimeter grotere grondspeling dan zijn voorganger, wat hem nog geschikter maakt om offroad te rijden. Het nieuwe Adventure-model is standaard uitgerust met een stuurdemper en beschikt ook over een langsgeleidingsarm met een speciaal aangepaste geometrie om zijn handling-eigenschappen verder te verbeteren. De centrale en zijdelingse steunen werden aangepast aan de langere veerwegen. BMW Media information 10/2013 Pagina 8

LED-koplamp met geïntegreerd dagrijlicht als fabrieksoptie voor nog meer veiligheid overdag en 's nachts.
Net zoals de R 1200 GS is de nieuwe R 1200 GS Adventure standaard uitgerust met een halogeenkoplamp met geoptimaliseerde lichtopbrengst. Om overdag nog duidelijker gezien te worden, biedt BMW Motorrad als fabrieksoptie een dagrijlicht aan. Om de weg vóór de machine optimaal te verlichten en de veiligheid zowel overdag als 's nachts te verhogen, is als fabrieksoptie een LED-koplamp met geïntegreerd dagrijlicht verkrijgbaar. Deze optie beschikt over geavanceerde LED-technologie, een ingenieus koelconcept en een anticondensatiefunctie.

Volledig gerestyled kuipwerk met een aluminium tank van 30 liter voor optimale reiscapaciteiten.
De speciale R 1200 GS Adventure styling met nieuwe kuipwerkkenmerken benadrukt de toonaangevende kwaliteiten van de grote GS als ultieme enduro-motorfiets voor wereldreizen en de authentieke designtaal verraadt zijn uitstekende technische geloofsbrieven. De basisarchitectuur van de R 1200 GS bleef behouden voor de Adventure versie, met de kenmerkende flyline die op de vertrouwde wijze van de GS-neus over de brandstoftank en de duozit loopt naar de functioneel gestylede achterzijde. Dankzij een nog persoonlijkere mix van kuipwerk- en framecomponenten voldoet de nieuwe R 1200 GS Adventure compromisloos aan de hoge eisen die aan een superieure wereldreiziger worden gesteld en past hij perfect in het streven naar maximale robuustheid en een doeltreffende bescherming tegen weer en wind.

Vergeleken met zijn voorganger straalt de nieuwe R 1200 GS Adventure een uniek gevoel van lichtheid uit. Dat is vooral toe te schrijven aan het open design van het buisvormige spaceframe dat het, samen met de nieuw ontwikkelde, verhoogde achterzijde, mogelijk maakt om dwars door de machine heen te kijken. Het lichte gevoel van de achterzijde beklemtoont het wendbare en dynamische karakter van het nieuwe Adventure model.

De verticale gasflow door de nieuwe boxermotor gaat gepaard met verticale lijnen die beginnen bij de luchtinlaatopening in gekorreld mat zwart en via de kniepads op de nieuw ontworpen aluminium 30-liter tank (R 1200 GS: 20-liter tank) doorlopen naar de motor. Dit element creëert tevens een gevoel van aerodynamische lichtheid. Bijkomende crash bars vormen een beschermend frame rond de voorzijde van de nieuwe R 1200 GS Adventure. Samen met de standaard handbeschermers en de beschermroosters voor de twee nieuw ontworpen luchtinlaatkanalen links en rechts suggereren zij de buitengewone robuustheid en offroad-capaciteiten van de machine. Zijn praktische karakter komt ook tot uitdrukking in bepaalde details zoals de opbergruimte vóór de brandstofvuldop, die plaats biedt voor kleine voorwerpen zoals wisselgeld of tolkaarten.

De standingvolle visuele aantrekkingskracht van de nieuwe R 1200 GS Adventure is mede te danken aan zijn doordachte combinatie van verschillende oppervlakken. Naast de kwaliteitsvolle afwerking en textuur van het lakwerk benadrukken talrijke naturel geanodiseerde componenten zoals de bovenste vorkbrug en de asklemblokken de technische capaciteiten van deze reisenduro.

Nieuwe GS-neus, geoptimaliseerd windscherm en windkleppen voor een nog betere bescherming tegen weer en wind.
De GS-neus met zijn meer hoekige contouren en een visueel gescheiden verlenging verraadt zoals voorheen de onvoorstelbare veerkracht en de superioriteit van de machine. Bovendien verbetert deze verlenging de bescherming tegen opspattend water en slijk. Het conische windscherm - eveneens speciaal voor de Adventure ontwikkeld - verbetert samen met twee luchtkleppen aan de zijkanten de aerodynamische kwaliteiten van de motorfiets. Het windscherm is gemakkelijk met één hand verstelbaar door middel van een handwiel en leidt de luchtstroom op snelle stroken met een minimum aan turbulentie voorbij de rijder. Zo wordt het bovenlichaam zeer weinig belast, in het bijzonder bij hoge snelheid. De bijkomende kleppen van hun kant helpen de luchtstroom in de nierstreek te beperken.

Voorbeeldige ergonomie - ook voor het terreinwerk.
Ondanks de grote brandstoftank heeft het model een smalle taille in de kniegripzone, die veel meer doet dan de machine een visueel gevoel van lichtheid te geven. De zit biedt niet alleen een brede dijsteun, maar werd aan de voorzijde smaller gemaakt om de rijder meer bewegingsvrijheid te geven dan op het vorige model. Hij heeft een verstelbare hellingshoek en biedt standaard zithoogten van 890 en 910 millimeter.
Dankzij bredere enduro-voetsteunen dan op de R 1200 GS en verstelbare voethendels voor de voetrem en het schakelen kan de nieuwe Adventure beter worden aangepast aan wisselende behoeften, vooral dan bij het offroad-rijden. De machine kan worden afgestemd op de persoonlijke rijstijl en gewoonten van de rijder en op verschillende types van schoeisel. BMW Media information 10/2013 Pagina 10

Kleuren.
De nieuwe R 1200 GS Adventure onderstreept zijn avontuurlijke globetrotterskarakter met een aantal nieuwe kleurenschema's.
In mat Olive vestigt de R 1200 GS Adventure de aandacht op zijn reiskwaliteiten over lange afstanden en heeft hij een bijzonder robuuste en mannelijke uitstraling.
De kleur Alpine White van BMW Motorrad geeft de R 1200 GS Adventure een licht uiterlijk en beklemtoont zijn offroad-kwaliteiten.
Mat Racing blue metallic verleent de R 1200 GS Adventure een uitgesproken sportieve look en benadrukt zijn dynamische prestaties op de weg. BMW Media information 10/2013 Pagina 11

Uitrustingsgamma.
Opties en speciale accessoires BMW Motorrad biedt zijn gebruikelijke uitgebreide gamma opties en speciale accessoires aan om de nieuwe R 1200 GS Adventure verder te personaliseren.
De opties worden tijdens het productieproces ingebouwd en af fabriek geleverd. Speciale accessoires zijn retrofit-artikelen die door de BMW Motorrad dealers of door de klanten zelf kunnen worden gemonteerd.
Opties.
• Riding mode Pro (drie aanvullende rijprogramma's – Dynamic, Enduro en Enduro Pro – aangevuld met Enduro ABS en Enduro ASC om offroad te werken).
• Semi-actieve Dynamic ESA-ophanging (Electronic Suspension Adjustment).
• Vooruitrusting navigatiesysteem.
• Boordcomputer Pro.
• Cruise Control.
• Full-LED koplamp met geïntegreerd dagrijlicht.
• LED-dagrijlicht.
• Bijkomende LED-koplamp.
• LED-richtingaanwijzers.
• Bandendrukcontrole.
• Verwarmde handgrepen.
• Verchroomde uitlaat.
• Aanpassing van motorregeling voor normale benzine (RON 91).
• Antidiefstalalarmsysteem.
• Offroad-banden.
Speciale accessoires.
Veiligheid.
• Bijkomende LED-koplamp.
• Antidiefstalalarmsysteem. BMW Media information 10/2013 Pagina 12

Opbergsystemen.
• Aluminium bakken.
• Binnentassen voor aluminium bakken.
• Aluminium topcase.
• Binnentas voor aluminium topcase.
• Waterdichte tanktas.
• Softbag 2, klein.
• Softbag 2, groot.
Design.
• LED-richtingaanwijzers.
Sound.
• HP sportgeluiddemper van Akrapović.
Ergonomie en comfort.
• Rallyzit met bagageplaat (zithoogte 895 mm).
• Getint windscherm.
Navigatie en communicatie.
• BMW Motorrad Navigator V.
• Houder, kabel en bevestigingskit.
Onderhoud en technologie.
• Gereedschaps- en onderhoudskit voor onderweg.

Engine
Displacement cc 1170
Bore/stroke mm 101/73
Output kW/hp 92/125
at rpm 7750
Torque Nm 125
at rpm 6500
Type air/water-cooled twin-cylinder boxer engine
No. of cylinders 2
Compression/fuel 12.5:1, premium unleaded (95 RON)
Valve actuation DOHC
Valves per cylinder 4
Ø Intake/outlet mm 40/34
Ø Throttle valve mm 52
Carburetion BMS-X
Emission control closed-loop 3-way catalytic converter
Electrical system
Alternator W 540
Battery V/Ah 12/12 maintenance-free
Headlight W H7/LED (SA)
Starter kW 0.9
Power transmission - gearbox
Clutch anti-hopping wet clutch
Gearbox constant mesh 6-speed gearbox
Primary ratio 1.65
Transmission ratios I 2.438
II 1.714
III 1.296
IV 1.059
V 0.943
VI 0.848
Rear wheel drive cardan shaft
Transmission ratio 2.91
Chassis
Frame construction type tubular steel bridge frame, engine self-supporting
Suspension, front BMW Telelever
Suspension, rear BMW EVO Paralever
Spring travel, front/rear mm 210/220
Wheel castor mm 92.7
Wheelbase mm 1 510
Steering head angle ° 65.5
Brakes front hydraulically actuated twin-disc brake, Ø 305 mm
rear single-disc brake Ø 276 mm
ABS BMW Motorrad Integral ABS (standard, part integral, disengageable)


Share

Laatste Nieuws


© Copyright Motorcentraal


* Verplichte Velden