Alles over de 2018 Honda Integra 750 motorscooter

Honda’s unieke Integra -die de voordelen van een motorfiets en een scooter combineert- krijgt voor 2018 LED lichten en een LCD dashboard plus twee Special Edition metaalkleur opties. Tevens is Honda Selectable Torque Control (HSTC) en is er een 35 kW-versie voor houders van een A2 rijbewijs. De Integra -in 2012 voor het eerst geïntroduceerd als één van de drie modellen in Honda’s New Concept (NC) platform- ontleent zijn naam aan het feit dat het comfort en stijl van een scooter, integreert met de dynamische prestaties van een motorfiets. 

2018Honda Integra 1

De Integra beschikt standaard over Honda’s Dual Clutch Transmission (DCT) en in 2014 werd zijn koppelrijke en zuinige tweecilinderblok vergroot tot 745cc. Een scherpere styling, betere ergonomie en hogere wendbaarheid vullen het extra vermogen en de betere prestaties aan. De volgende stap in de ontwikkeling komt er in 2016. De Integra krijgt updates die het uiterlijk verbeteren, het gebruiksgemak vergroten en de rij ervaring naar een nieuw niveau tillen. In 2018 gaat de ontwikkeling verder. Verfijning van het DCT systeem en een uitbreiding van het elektronica pakket maken één van Honda’s meest veelzijdige tweewielers nog beter.

Het meest zichtbare verschil voor 2018 zijn de nieuwe LED koplamp en achterlicht. Deze geven de Integra beter zicht. Het nieuwe dashboard met variabel kleurendisplay kan gepersonaliseerd worden en draagt verder bij aan het verbeterde imago van de motor en zijn rijder. Twee Special Edition (SE) kleurstellingen met een speciale kleurtoon en een unieke metalic glans maken de line up compleet. Het 745cc tweecilinder motorblok van de Integra heeft een sterk koppel onderin en levert veel vermogen vanaf de eerste toeren. Aan het zuinige blok is nu Honda Selectable Torque Control (HSTC) toegevoegd, die ook uitgeschakeld kan worden.

Het populaire DCT systeem is verder ontwikkeld met software updates voor een natuurlijk aanvoelende gasrespons. Met het oog op het verbeteren van de sportieve rij ervaring zijn er nu 3 niveaus in de S modus in de AT mode. Het maximale toerental om terug te schakelen is verhoogd in MT mode. Voor 2018 is er ook een 35 kW-versie voor houders van een A2 rijbewijs. Deze kan eenvoudig door een Honda-dealer terug gezet worden tot een full power versie wanneer dat van toepassing is.

- 21 liter opbergruimte waar een integraalhelm in past
- LED koplamp en achterlicht
- Negatief LCD dashboard dat gepersonaliseerd kan worden
- Wave type sleutel met Honda Ignition Security System (HISS)

Motorrijden heeft veel te maken met gevoel en de stijl van de Integra valt onder de noemer ‘Sensual Performance’. De rijervaring is zowel op visueel als auditief vlak uitstekend. De kleine LED koplamp en het achterlicht met ‘clear smoke lense’ geven de Integra een nieuwe uitstraling. Het heldere achterlicht past ook perfect bij de uitlaatdemper en geeft een compacte indruk van de achterkant. Op de voetborden zijn roestvrij stalen platen bevestigd die goed passen bij de rubberen matten en zorgen voor een hoogwaardige uitstraling.

Een nieuw dashboard met negatief LCD display laat overzichtelijk de kilometerteller, snelheidsmeter, tripmeter, versnellingsindicator, benzineverbruik en benzinemeter zien. De kleur van de toerenteller is instelbaar met een keuze uit in totaal negen verschillende opties. Je kunt er zelfs voor kiezen om de kleur te laten veranderen naargelang de gekozen versnelling, het toerental of (in DCT versie) de rij-modus.

ECO en SHIFT modus zijn andere opties als je rijdt met het display in één kleur of (op de DCT versie) een setting gelinkt aan de gekozen rij modus. ECO modus laat het display licht blauw kleuren als je rijdt met een normaal verbruik en groen als je nog economischer gaat rijden. SHIFT modus zal de kleur naar oranje veranderen als het toerental hoger is dan door de rijder vooraf ingesteld.

De 2018 Integra is beschikbaar in vier kleurvarianten:
1) Candy Chromosphere Red
2) Matt Gunpowder Black Metallic
3) Matt Alpha Silver Metallic (Special Edition)
4) Matte Majestic Silver Metallic (Special Edition)

De beide SE-varianten hebben een metaal-look afwerking. Er zijn ook accent strepen, wielstriping en een andere afwerking van de carters.

Via de Genuine Honda Accessories zijn volgende opties beschikbaar:
-Een speciaal ontworpen kofferhouder
- 35 liter topkoffer
- 29 liter zijkoffers
- Binnentassen
- Middenbok
- Vijfvoudig instelbare handvatverwarming
- Beugelslot
- Windgeleiders

Motorblok
- 54pk (40,3kW) topvermogen en 68Nm koppel
- 35kW versie beschikbaar voor A2 rijbewijs
- HSTC toegevoegd voor 2018
- HSTC kan uitgeschakeld worden
- Begrenzer grijpt 900 tpm later in; i.e. bij 7.500 tpm
- Bereik van 400 km met 14,1 liter bezinetank

Het ontwerp van de Integra’s vloeistofgekoelde SOHC achtkleps twin, verzekert een pittig karakter in de lage en middelste regionen van het toerenbereik. Zijn relatief lange slag en de speciaal gevormde verbrandingskamers zijn gekoppeld aan een hoge inertie van de krukas om hoge koppelwaarden te produceren bij zeer lage toeren. Het topvermogen is 54pk (40,3kW) bij 6.250 tpm, met een maximum koppel van 68Nm bij 4.750 tpm.

Voor A2-rijbewijs houders is er nu een 35 kW-versie beschikbaar. Deze kan eenvoudig door een Honda-dealer teruggevormd worden naar een full power versie wanneer dat van toepassing is. Omgekeerd kan een Honda-dealer ook een full power uitvoering terugbrengen tot 35 kW, door het standaard gasklephuis te vervangen en andere mappings in te voeren in de ECU. In de meeste omstandigheden is de beperking tot 35 kW niet te voelen en de acceleratie van 0-100 km/u is identiek aan de full power uitvoering.

Twee balansassen verhinderen trillingen bij hoge toerentallen, waardoor het rij-gevoel comfortabeler wordt, maar tegelijkertijd zorgt de 270° ontstekings volgorde ervoor dat de motor zeer potent en direct aanvoelt. Boring en slag bedragen 80 x 77mm. Door het aantal afzonderlijke onderdelen tot een minimum te beperken, blijft het blok licht, efficiënt en betrouwbaar. Waar mogelijk worden de onderdelen gebruikt voor meer dan één doel. De nokkenas drijft ook de waterpomp aan terwijl één van de balansassen ook de oliepomp bedient.

De vijfhoekige demper maakt gebruik van twee afzonderlijke kamers die verbonden zijn door een geperforeerde pijp die uitkomt in een resonantiekamer. Dit resulteert in een dieper en zwaarder geluid. De ingebouwde katalysator heeft een structuur met twee lagen die zorgt voor een lagere uitstoot. Het blok van de Integra voldoet aan de EURO4 normen voor een CO2 uitstoot van 81g/km. Het verbruik van 1 op 28,6 km of 3,4 liter/100 km (WMTC mode) biedt een actieradius van meer dan 400 km uit de 14,1 liter benzinetank onder het zadel.

Dual Clutch Transmission
- Aangepaste Clutch Capability Control geeft een natuurlijk gevoel
- 3 niveaus van de sportieve S modus

Honda’s DCT technologie bevindt zich in het zevende jaar en wint ieder jaar aan populariteit op alle motoren waar dit systeem als optie op aangeboden wordt. DCT maakt gebruik van twee koppelingen. Eén om te starten en voor de 1e, 3e en 5e versnelling. De andere voor de 2e, 4e en 6e versnelling. Waarbij de hoofdas voor elke koppeling in de andere gemonteerd is, voor een compactere bouw. Elke koppeling wordt afzonderlijk gestuurd door een eigen hydraulisch circuit. Als er van versnelling veranderd wordt, selecteert het systeem de gekozen versnelling via de niet-gebruikte koppeling. De eerste koppeling wordt dan elektronisch uitgeschakeld terwijl de andere koppeling gelijktijdig in werking treedt.

Er zijn drie verschillende basis modes beschikbaar. MT-modus biedt manuele controle waarbij de rijder kan op- en terugschakelen via de knoppen op het stuur. De automatische D-modus is bijzonder geschikt voor stadsverkeer of rijden op de snelweg en biedt het meest optimale verbruik. De automatische S-modus is sportiever en de ECU laat het blok toe om hogere toeren te draaien voor door te schakelen. Met verhoogde prestaties en een sportiever rijgedrag tot gevolg. In S-modus zijn er nog drie afzonderlijke motormappings beschikbaar, zodat het sportieve rijgedrag nog beter op de wensen van de rijder en de rij-omstandigheden aangepast kan worden. Op die manier kan de rijder in alle omstandigheden in de S modus blijven rijden. Het geselecteerde niveau wordt als standaard S modus opgeslagen en op die manier hoeft de bestuurder niet iedere keer naar de gekozen modus terugkeren.

Het DCT systeem op de 2018 Integra biedt nu ‘Adaptive Clutch Capability Control’. Dit regelt de kracht die door de koppeling verdeeld wordt en resulteert in een zeer natuurlijk en licht gevoel wanneer het gashendel open of dichtgedraaid wordt. Het uiteindelijke resultaat is een soepeler rijgedrag.
Andere verbeteringen omvatten een snellere bediening van de N-D schakelaar wanneer je het contact aanzet en een controlesysteem in AT modus stelt vast of er bergop of -af gereden wordt. Het schakelpatroon wordt daarop automatisch afgesteld.

Chassis
- Stevig stalen diamant type frame
- Laag zwaartepunt en 35° stuuruitslag
- 41 mm voorvork met lange veerweg
- Pro-Link achterophanging met schokbreker met instelbare veervoorspanning
- 320 mm remschijf vooraan met dubbelzuigerklauw / 240 mm met enkelzuiger achteraan

Het stalen diamond type frame biedt een grote stijfheid voor een goede wendbaarheid een snelle respons onder alle omstandigheden; van rustige landwegen tot het drukke stadsverkeer. De balhoofdshoek bedraagt 27° en de naloop 110 mm. Wielbasis is 1.525mm en de gewichtsverdeling is 50/50. Het rijklaargewicht is 238 kg.

De 41mm voorvork biedt een veerweg van 120mm en de Showa Dual Bending Valves voorvork heeft een betere in- en uitgaande demping. Dit zorgt ervoor dat de dempingskracht afgestemd wordt op de zuigersnelheid van de vork, voor een comfortabeler ophanging bij alle snelheden en in het bijzonder bij lage snelheden. De verhoogde demping biedt een progressievere en strakkere ophanging en verhindert dat de vork te diep duikt bij hard remmen. Grey Alumite kapjes bieden een verfijnde afwerking. De monoshock achteraan heeft een aanpasbare veervoorspanning en biedt ook een 120mm veerweg. Hij werkt via het gekende Pro-Link systeem dat een zachte initiële veerwerking biedt -zeer geschikt voor wie met lage snelheid over drempels rijdt- en een uitstekende algemene controle.

Voor biedt de 320 mm wave schijf met dubbelzuigerklauw controleerbare en efficiënte stopkracht. Deze wordt ondersteund door de 240 mm wave schijf met enkelzuigerklauw achteraan. Een lichte, tweevoudig ABS laat je met vertrouwen remmen, zelfs op gladde of natte wegen. Zesvoudig instelbare remhendels zorgen ervoor dat de remmen perfect kunnen worden afgesteld op elke handgrootte.

Het gebruik van een aluminium velg met L-vormig ventiel vergemakkelijkt het controleren en aanpassen van de bandenspanning. Aluminium voor- en achterwielen met maten 17 x 3.50-inch en 17 x 4.50-inch zijn uitgerust met 120/70 ZR17 en 160/60 ZR17 banden. Samen met het frame zorgen ze ervoor dat de Integra een echt motorgevoel biedt, zowel op het vlak van prestaties als qua stuureigenschappen. Een van de sterke punten van deze motorfiets.

Technische specificaties  
MOTOR  
Type Vloeistofgekoelde viertakt, SOHC, parallel 2 cilinder
Cilinderinhoud 745cc
Boring x slag (mm) 77 x 80
Compressieverhouding 10,7:1
Max. vermogen 54,8pk (40,3kW) @ 6.250 tpm
Max. koppel 68Nm @ 4.750 tpm
Olievolume 4,1L
BENZINE HUISHOUDING  
Carburatie PGM-FI
Tank inhoud 14,1 liter
Verbruik 1 op 28,6km of 3,4 L/100 km (getest op DCT in D-modus)
ELEKTRISCH SYSTEEM  
Starter Elektrisch
Batterij 12V-11.2AH
ACG 448W @ 5.000 tpm
OVERBRENGING  
Koppeling Natte meerplaatskoppeling met Hydraulische DCT
Versnellingsbak 6 versnellingen DCT
Eindoverbrenging Ketting
FRAME  
Type Stalen Diamant frame
CHASSIS  
Afmetingen (LxBxH) 2.215 x 810 x 1440
Wielbasis 1.525mm
Balhoofdshoek 27°
Naloop 110mm
Zithoogte 790mm
Grondspeling 135mm
Drooggewicht 238 kg
Draaicirkel 2,9m
OPHANGING  
Voorvork 41 mm Telescoopvork, 120 mm veerweg
Schokbreker Prolink met schokbreker met instelbare veervoorspanning; 120 mm veerweg
WIELEN  
Voorwiel 17-inch multispaak aluminium
Achterwiel 17-inch multispaak aluminium
Voorband 120/70 ZR17 M/C (58W)
Achterband 620/60 ZR17 M/C (69W)
REMMEN  
Remsysteem 2 Kanaals ABS
Remmen voor 320 mm wave schijf met dubbelzuigerklauw
Remmen achter 240 mm wave schijf met een enkele zuigerklauw
INSTRUMENTEN & ELECTRICITEIT
Instrumenten Digitale snelheidsmeter, blok type toerenteller, klok, blok type benzinemeter, twee trip meters, versnellings indicator, verbruiksindicator en temperatuurmeter
Verlichting LED
Veiligheid

HISS

Share


Laatste Nieuws

Motornieuws

Honda kondigt nieuwe CB1000R voor 2021 aan
Honda kondigt nieuwe CB1000R voor 2021 aan
Op haar Youtubekanaal heeft Honda Motorcycles Europe vandaag officieel de 2021 Honda CB1000R aangekondigd. Op 10 november 2020 zal de officiële ont...
2021 Honda MSX125 Grom ook in HRC raceversie
2021 Honda MSX125 Grom ook in HRC raceversie
In Japan heeft Honda een officiële HRC-raceversie van haar nieuwe MSX125 Grom model aangekondigd. Het is de bedoeling dat met de HRC-Grom een cupra...
BMW Motorrad presenteert vijf nieuwe 2021 heritage modellen
BMW Motorrad presenteert vijf nieuwe 2021 heritage modellen
Morgen, donderdag 22 oktober 2020 om 18:00, uur onthult BMW Motorrad vijf nieuwe "heritage" modellen. In deze modelrange vallen de R nineT retro-mo...
Terugroepactie: software-update Harley-Davidson LiveWire
Terugroepactie: software-update Harley-Davidson LiveWire
Wegens mogelijk opeens wegvallen van de aandrijving roept Harley-Davidson in de USA alle elektrische LiveWire modellen terug die gebouwd werden tus...
Motorservicepunten langs Franse tolwegen
Motorservicepunten langs Franse tolwegen
APRR, eigenaar van de meeste 'péage' tolwegen in Frankrijk, heeft speciaal voor motorrijders elf 'Espace Motards' in benzinestations langs de snelw...

Motorsport

Africa Eco Race 2021 afgelast, Dakar Rally nog als gepland
Africa Eco Race 2021 afgelast, Dakar Rally nog als gepland
Jean Louis Schlesser maakt vandaag bekend dat de 31ste Africa Eco Race in januari 2021 niet door kan gaan wegens de wereldwijde impact van de coron...
MotoGP: Eerste overwinning van Suzuki in 2020
MotoGP: Eerste overwinning van Suzuki in 2020
Op Motorland Aragón werd de elfde race verreden voor het 2020 MotoGP kampioenschap. Een race zonder Valentino Rossi. Hij testte positief op Covid-1...
Jonathan Rea en Jeffrey Buis wereldkampioenen 2020
Jonathan Rea en Jeffrey Buis wereldkampioenen 2020
In World Superbikes pakte Jonathan Rea vandaag zijn 6e wereldtitel op rij, terwijl de jonge Nederlandse coureur Jeffrey Buis wereldkampioen werd in...
2021 British Superbikes kalender bekend: geen TT-Circuit Assen
2021 British Superbikes kalender bekend: geen TT-Circuit Assen
Op de vandaag aangekondigde 2021 kalender van British Superbikes (BSB) komt het TT-Circuit in Assen niet voor. Hiermee neemt de Britse organisatie ...
Valentino Rossi heeft corona-virus met ziekteklachten
Valentino Rossi heeft corona-virus met ziekteklachten
Yamaha Motor meldt dat Valentino Rossi dit weekend niet aanwezig zal zijn op de Gran Premio de Aragón omdat hij besmet is met het corona-virus en d...

Motorprijzen

Indian Motorcycle prijslijst 2020
Indian Motorcycle prijslijst 2020
 Op de 2020 prijslijst van Indian Motorcycle wordt voor elke kleurstelling een aparte prijs gerekend, zoals dat normaal is bij Amerikaanse cru...
Triumph Motorcycles prijslijst 2020
Triumph Motorcycles prijslijst 2020
Op de 2020 prijslijst van Triumph Motorcycles is de opvallendste nieuwkomer de Tiger 900, die nu vanaf € 13.600 beschikbaar is, dat is zo'n 400 eur...
Harley-Davidson prijslijst 2020
Harley-Davidson prijslijst 2020
Ook in 2020 is prijslijst van Harley-Davidson weer extreem lang, met meer dan 100 verschillende keuzes. Die diversiteit wordt maar deels door de ve...
Peugeot Motocycles prijslijst 2020
Peugeot Motocycles prijslijst 2020
Nu Peugeot Scooter veranderd is in Peugeot Motocycles, is het nog even wachten op de nieuw aangekondigde motorfietsen, waarmee moederbedrijf Mahind...
SYM scooters prijslijst 2020
SYM scooters prijslijst 2020
Voor 2020 zien we bij meerdere SYM-modellen een prijsverhoging. Bij het Taiwanese merk verdween daarnaast de Maxsym 600i uit de prijslijst, waarvoo...

Motorbranche

Europese Unie verlengt verkoop EURO4 motorfietsen wegens corona
Europese Unie verlengt verkoop EURO4 motorfietsen wegens corona
Het Europees Parlement heeft deze week maatregelen aangekondigd waardoor onverkochte motorfietsen met EURO4 homologatie ook in 2021 nog verkocht mo...
Staatssecretaris: bij import toch geen BTW over BPM
Staatssecretaris: bij import toch geen BTW over BPM
Nadat BOVAG eerder waarschuwde voor de mogelijkheid dat er door een technische aanpassing aan de BPM-procedure voortaan BTW over BPM dreigde, heeft...
Bigtwin Bikeshow 2020 alsnog afgelast
Bigtwin Bikeshow 2020 alsnog afgelast
Bigtwin Bikeshow & Expo gaat niet door! Door de maatregelen vanwege de tweede golf corona-besmettingen is duidelijk geworden dat het organisere...
Nieuwe eigenaar Trackdays4all circuitdagen
Nieuwe eigenaar Trackdays4all circuitdagen
Na ruim 21 jaar Trackdays4all is het voor oprichter Jeroen Versteeg nu tijd om het 'steentje' over te dragen aan een jonge enthousiaste motor(sport...
Norton zoekt naar oplossingen voor gedupeerden vorige eigenaar
Norton zoekt naar oplossingen voor gedupeerden vorige eigenaar
Na de chaos waarin voormalig eigenaar Stuart Garner het klassieke motormerk Norton achterliet, probeert de nieuwe eigenaar TVS nu de oude problemen...

Motorvacatures

MotorVacature: Chef Werkplaats (Hoevelaken)
MotorVacature: Chef Werkplaats (Hoevelaken)
Het team van Doornekamp Motorsport is op zoek naar een nieuwe collega. Ben jij die nieuwe chef werkplaats? Jij houdt van alles wat met mo...
MotorVacature: Eerste Motorfietstechnicus Ducati
MotorVacature: Eerste Motorfietstechnicus Ducati
Affetto Ducati is een bedrijf ontstaan uit de passie voor het merk Ducati. Al jaren is onze naam een begrip binnen de motorwereld en vooral in het ...
MotorVacature: Product Manager CMS Lelystad
MotorVacature: Product Manager CMS Lelystad
Ben je een Product Manager met benzine in je bloed? Dan is dit jouw perfecte uitdaging! CMS (Consolidated Motor Spares) is wereldwijd de groot...
MotorVacature: vertegenwoordiger onderdelen & specialist dealernetwerk KTM
MotorVacature: vertegenwoordiger onderdelen & specialist dealernetwerk KTM
Ben jij de vertegenwoordiger onderdelenverkoop & dealernetwerk specialist voor KTM, Husqvarna Motorcycles en GasGas die wij zoeken? Heb jij de ...
Motorvacature: Medewerker E-Commerce – Service & verkoopadviseur accessoires
Motorvacature: Medewerker E-Commerce – Service & verkoopadviseur accessoires
Wegens sterke groei zijn wij per direct op zoek naar versterking voor ons team. Heb jij benzine in je bloed? Zie je jezelf al in een motorzaak...

Persberichten

Nieuw: 2021 Ducati Streetfighter V4 S in Dark Stealth kleurstelling en Euro-5
Nieuw: 2021 Ducati Streetfighter V4 S in Dark Stealth kleurstelling en  Euro-5
Voor 2021 presenteert Ducati de Streetfighter V4 S in een nieuw Dark Stealth kleurstelling, die zich aansluit bij het sportieve Ducati Red. Bovendi...
Nieuw: 2021 BMW Motorrad R18 Classic
Nieuw: 2021 BMW Motorrad R18 Classic
Na de première van de nieuwe BMW R 18 stelt BMW Motorrad nu het tweede lid van zijn nieuwe modellenreeks voor het cruisesegment voor: de R 18 Class...
Nieuw: 2021 BMW Motorrad R NineT heritage modellen
Nieuw: 2021 BMW Motorrad R NineT heritage modellen
Voor het aanstaande seizoen 2021 voert BMW Motorrad voor de R nineT familie enkele technische wijzigingen door, maar de modellen krijgen ook een aa...
Alles over de nieuwe 2021 Honda MSX125 Grom
Alles over de nieuwe 2021 Honda MSX125 Grom
Na zes jaar onopvallend succes en een aantal kleine uiterlijke aanpassingen gericht op de volgende golf jonge motorrijders, is het nu tijd voor een...
MotorkledingStore opent vierde motorkledingwinkel bij Rotterdam
MotorkledingStore opent vierde motorkledingwinkel bij Rotterdam
MotorkledingStore opent begin 2021 de deuren van een nog grotere winkel welke gevestigd zal worden in Capelle aan den IJssel. De nieuwe winkel aan ...

Plaats Reactie


{rsform 3}