Casey Stoner krijgt zijn eigen bocht

Stoner Corner op het Phillip Island circuit is sinds afgelopen weekend een feit. De derde bocht krijgt de naam van tweevoudig wereldkampioen Casey Stoner, hiermee is Stoner de derde coureur waar een deel van het circuit naar vernoemd is, zo is het rechte stuk naar 1987 kampioen Wayne Gardner en de eerste bocht naar 5 voudig kampioen Mick Doohan vernoemd. Stoner heeft op dit circuit 6 MotoGP overwinningen staan en zal er niet meer binnen halen omdat hij na dit seizoen stopt met motorracen.

Stoner mocht zelf een bocht uitzoeken, maar deze keuze was snel gemaakt. Bocht 3 is zijn lievelingsbocht; een bocht waar je ballen voor moet hebben.

"Het is niet tijd op het circuit wat me succes heeft gebracht want iedereen waar ik tegen racete had net zoveel of misschien wel meer ronden op het circuit gereden," vertelde Stoner. "Het enige wat ik uit kan leggen is dat het circuit best wel glibberig is en met de hoge bochtensnelheden heb je ballen nodig om in die bocht echt hard te gaan, het is maar net hoeveel lef je hebt. Het circuit is een plek waar bij mij de adrenaline vloeit en ik denk dat de meeste rijders zullen zeggen dat ze gek zijn op dit circuit. 'The Island' is 60 jaar geleden, nog voor de computers, ontworpen. Het volgt het landschap. Het is een klassiek circuit en lijkt totaal niet op waar we verder op racen. De snelle bochten zorgen ervoor dat je hartslag omhoog gaat en er zijn veel bochten waar je glijdend door heen kan. De derde bocht is waarschijnlijk de beste bocht ter wereld. Ik ga daar voluit in de vijfde versnelling doorheen en dat is flink hard. Je bloed gaat er echt van stromen, dat is een ding dat zeker is. Het geeft me altijd een enorme rush om daar doorheen te gaan en dat deze bocht nu naar mij wordt vernoemd is iets heel bijzonders en een hele eer."

1 ronde tijdens de QP van vorig jaar zla hij nooit vergeten:

"Met nieuwe banden en veel grip ging ik die derde bocht in, ik draaide het gas korter dicht dan ik ooit heb gedaan om daarna het gas weer vol open te gooien. De data op mijn Repsol Honda gaf aan dat ik 262 km/u reed en op het langzaamste gedeelte 258 km/u. Het was bloedsnel, ik ging helemaal dwars en reed met mijn voorwiel over de curb, ik had die bocht nog nooit zo goed gereden. Dat was mijn meest memorabele moment in die bocht."

Casey_Stoner_Corner

Ducati Multistrada 1500 NL 620x100 24-6

Plaats reactie


Beveiligingscode
Vernieuwen

BANNER-KTM-DAG-2014-300x90

Merken

Beta |  Kymco |  Hyosung |  Husaberg |  KTM |  Harley-Davidson |  Suzuki |  SYM |  Triumph |  BMW Motorrad |  Ducati |  Husqvarna |  Vespa |  MV Agusta |  Honda |  Yamaha |  Kawasaki |  Moto Guzzi |  Aprilia |  Royal Enfield |  Peugeot |  Victory

Nieuwsmotor Nieuwsfeed

 
Nieuwsmotor Nieuws

Zoeken